Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

Η ελληνική γεωργία στο μνημονιακό ναρκοπέδιο


Στην αποεπένδυση και την απαξίωση βουλιάζει ο πρωτογενής τομέας παρόλο που θα μπορούσε να επανατοποθετηθεί με διαφορετικούς όρους στο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και να προσελκύσει νέους ανθρώπους στην παραγωγή

Του Δημήτρη Κοδέλα

Η ελληνική γεωργία βρίσκεται σε κρίση αρκετά πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Οι δείκτες για το γεωργικό εισόδημα, την αγροτική απασχόληση, τις καλλιεργούμενες εκτάσεις βαίνουν μειούμενοι για πολλά χρόνια. Οι αιτίες μπορούν να αναζητηθούν σε ένα στρεβλό αναπτυξιακό και παραγωγικό μοντέλο που υιοθετήθηκε, στην κομματική/πελατειακή διαχείριση του αγροτικού κόσμου και των συνεταιριστικών προσπαθειών, στις επιταγές της ΚΑΠ όπου ταυτόχρονα με τις ενισχύσεις είχαμε μια αποδιάρθρωση κλάδων, διόγκωση των εισαγωγών και του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου.

Τη μνημονιακή περίοδο, ο πρωτογενής τομέας παρόλο που θα μπορούσε να επανατοποθετηθεί με διαφορετικούς όρους στο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και να προσελκύσει νέους ανθρώπους στην παραγωγή φαίνεται να βουλιάζει στην αποεπένδυση και την απαξίωση. Όσοι θέλησαν να ασχοληθούν, τις περισσότερες φορές κόλλησαν στην ανυπαρξία υποστήριξης και σχεδιασμού, το ξανασκέφτηκαν όταν είδαν τα βάρη που επωμίζεται ο αγροτικός χώρος να είναι υπέρμετρα και η παραγωγή σε αβεβαιότητα, απογοητεύτηκαν όταν αντιλήφθηκαν την αδύναμη διαπραγματευτική θέση του παραγωγού στην εμπορική αλυσίδα.

Με «αεροπλάνα και βαπόρια» προς τα «νέα μαλακά σύνορα» των Βαλκανίων;

Σύμφωνα με την τρέχουσα ειδησεογραφία, η τύχη της Εγνατίας Οδού είναι δεδομένη και σύντομα θα εκχωρηθεί σε ιδιώτη ή σε κάποιο επενδυτικό σχήμα για μεγάλο χρονικό διάστημα .
Όπως είναι γνωστό, ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.
Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Τσιράκια των τραπεζιτών και της παγκοσμιοποίησης!!!


Που είσαι Τσε Γκεβάρα μου να δεις κάτι αριστερούς που κυβερνάνε στην Ελλάδα..που στην δήλωση πόθεν έσχες τους δηλώνουν κάτι εκατομμύρια ευρώ σε τοποθετήσεις σε Βρετανικά και Αμερικανικά funds...ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών κύριος Χουλιαράκης για πολλούς μη γνωστός είναι οικονομολόγος όπως βέβαια και η σύζυγος του η κυρία Monica Correa Lopez Iσπανιδα στην καταγωγή και οι οποίοι συντάσσουν οικονομικές μελέτες για ινστιτούτα που χρηματοδοτούνται απο τους τραπεζίτες...

Δείτε λοιπόν πως ο αριστερός υπουργός κύριος Χουλιαράκης μαζί με την σύζυγο του καταθέσαν μελέτη για την προσαρμογή των επιχειρήσεων στην παγκοσμιοποίηση…